♥ eQa | RosLan ♥: a post without title

Friday, November 9, 2012

a post without title

yer. a post without title. sbb aku tak tahu nak letak tajuk ape. tak tahu ape bnda yang sesuai nak letak as headline. so, i'll just put that headline.

sekarang.. apa yang aku mampu simpulkan. sekali datang benda baik dalam hidup, akan ada satu benda baik yang akan ditarik balik. antara sedar dan tak sedar. bnda yang datang, bnda yang pergi bukan dalam satu bentuk yang sama. mungkin sama, dan mungkin tidak.

kau sedar atau tak. kau takkan dapat semua benda baik sekaligus. kau pasti akan rasa satu kehilangan. itu hidup. kalau kau nak rasa benda baik je sepanjang masa, biler masa kau nak rasa pahitnya kehidupan? pahit itu kau buat teladan. manis itu kau buat kenangan.

aku dalam satu kondisi yang tak berapa nak stabil. aku mungkin elok dalam pembelajaran aku, tapi aku tak elok dalam kehidupan seharian aku. dan vice versa. aku tak tahu nak seimbangkan macam mana. tapi aku mencuba. buat masa ni, fokus aku untuk belajar. fokus aku nak berjaya. benda lain, aku malas nak pikir.

benda lain, aku serahkan pada takdir. kalau Allah berkehendak untuk aku yang begini, maka beginilah aku, dan kalau Allah berkehendak untuk yang begitu, maka begitulah aku. aku berdoa, itu yang terdaya. aku usaha, itu yang terdaya. yang lain, tawakkaltua'lallah. ya, itu yang aku mampu katakan. aku mampu merancang, tapi Allah Maha Mengetahui.

puas dah aku alirkan airmata. puas dah aku menangisi. tapi itu semua sia-sia. ya, sia-sia. lantaklah apa nak jadi. aku hidup bukan untuk puaskan hati manusia lain, dan aku takkan pernah memuaskan hati semua orang. biarlah, satu hari nanti aku pasti akan melarikan diri ke satu tempat. biar aku jauh, biar aku sendiri. itu pasti. aku nekad.

No comments:

Post a Comment